Sunday, 8 August 2010

Ahad yang membosankan

kenapa hari ni aku rasakan sangat bosan? padahal minggu akan datang ni aku ada test dengan quiz! Ohhhh, jangan kata aku makin malas..tapi itu lah yang realiti.
kawan-kawan seronok berfoya-foya. Jadi, aku pun naik malas nak belajar bila dah tengok kawan-kawan pun macam tu.

Bangun pagi agak lewat jugak hari ni. Lepas mandi, aku pegi makan dengan kawan sebilik. Kedai murah tutup hari ni, jadi terpaksalah pegi kedai cekik darah. Aku tak kisah cekik, janji makanan sedap dan berbaloi-baloi. Tapi member aku tu macam terpaksa je muka dia?! hehehe..




p.s : bila la aku nak keluar dari tempat yang serba bosan ni? hari minggu je, aku mati akal nak buat ape!

Tuesday, 27 July 2010

sheila on 7~sahabat sejatiku

sobat..

kenapa kawan kadang-kadang lupa apa yang kita semua telah lalui.
aku masih teringat kisah beberapa minggu yang lalu di mana aku bawa pulang seorang kawan dari tempat blaja ku ke KL.

manakala kawan di KL tu ajak lepak, tapi aku memang penat so tak dapat join lah. tapi mamat sorang ni emo sangat pehal enath. aku tau sangat prangai dia ni, dari sekolah rendah kot main sama-sama. tapi aku tak sangka kau boleh buat aku sakit hati malam tu.

aku minta tolong sikit, tapi kau suruh aku ingat balik. ohh, kononnya aku ni suck gila?
aku taknak ungkit, bila kau takde kete dulu. aku pun takde kete lagi. tapi sebabkan ade lebih kete kat umah, aku usung kau ke mana saje!

Friday, 16 July 2010

aku tak suka begini

Sedang aku celik mata daripada tidur, tersentak. Mana tidaknya, aku teringatkan seseorang yang berada jauh dari aku ketika ni. Dia dapat kat Perak..oishh, jauh gile kot dengan aku!
Sebenarnya aku bermimpi mencari seorang gadis ni.
Ape yang aku tahu, aku cuba sedaya upaya untuk melupakan dia. Sebab ape? Sebab dia terlalu susah untuk aku pikat, mungkin juga aku je yang tak pandai nak pikat perempuan?!!

bagun je dari tidur, dan selepas mandi pun aku tak dapat tepis perasaan rindu yang teramat sangat pada si dia. balik solat jumaat, aku jadi kaku taktahu nak buat ape!
fikiran aku dok asyik teringat pada si dia saje hari ni. Aku harap kalau betul-betul jodoh kami, permudahkanlah..
serius aku tersiksa macam ni!
kepada si dia, ini untuk mu :

Tak seharusnya kita berpisah
Tak semestinya kita bertengkar


Maafkanlah sikapku
Lupakanlah salahku.. itu
Terlalu bodoh untuk diriku
Menahan berat jutaan rindu
Apalaki menahan egoku

Maafkanlah sikapku
Lupakanlah salahku
Luahkan kepadaku


Tak'kan kubiarkan kau menangis
Tak'kan kubiarkan kau terkikis
Terluka perasaan oleh semua ucapanku
Maafkanlah semua sifat kasarku
Bukan maksud untuk melukaimu
Aku hanya orang yang penuh rasa cemburu
Bila kau tak disampingku

Monday, 14 June 2010

merembes dosa

Otak serta kepala aku berdenyut ketika ini, seperti mahu saja pecah jadinya. Ya Allah kenapa berat sungguh dugaan yang Kau berikan pada hambaMu ini? Ku harap Kau tabahkan hati hambaMu ini.

Semoga aku dapat tempuhi segala cobaanMu dengan tenang serta dalam perlindunganMu di dunia mahupun akhirat kelak.

Sunday, 9 May 2010

tired wit my life

Sekarang jam 3.15pm, 9 Mei 2010 di Kuala Lumpur. Tapi aku belum juga mandi, aku rasa jiwa tengah kosong. Tidur selepas solat Subuh, dan bangun semula 9am.
Dah macam nak study pula. Aku ingat hari ni nak keluar pergi Carl's Jr. lah. Tapi kena amik Acik dengan askar-askarnya sebab akak ipar ku pergi shopping kot.

Itu aku tak kisah sebab aku suka budak-budak tu. Aku faham perasaan seorang abang sulung, tapi takkan setiap langkah aku mesti ada halangan? Aku bosan macam ni. Abah pun takde macam ni. Abah cool je! Fine, long kau ade prob sekalipun takkan nak lepas pada adik kau ni?

Malam tadi Lan ajak pergi main snuker dan pergi uptown untuk jalan-jalan, tapi aku tolak. Sebab aku malas nak dengar beleter dari along! Asal aku balik rumah KL je mesti kena itu ini. Cuba bagi aku free boleh tak?

Kau plak kawan-kawan, boleh tak jadi laki sket? Asal aku balik je perlu inform korang ke??! Pastu ajak lepak sampai lewat, sedangkan kau dah nampak aku penat! Aku pun dah cakap, aku penat. Kenapa tak boleh faham?
Kalau tak inform balik, mulalah tarik muka dan cakap aku bukan-bukan.

Korang semua buatlah ape yang korang suka! Memang aku tempat lepaskan masalah, pergunakanlah aku sehabis mungkin. Hidup sekali je kan?


~Maaf sebab posting kali ni agak serabut sikit.

Monday, 3 May 2010

hadapi dengan senyuman

Habis sudah paper aku sem ni.
Aku cuba lupakan kau, sebab ape?
Sebab kau takde hati pun kat aku.
Sungguh pun kadang-kadang aku teringat pada kau, aku cuba alihkan perhatian dengan buat sesuatu.
Aku tak senang utk minat pada seseorang, sebab aku takkan minat orang tu melainkan kami saling mengenali antara satu sama lain.

Macam mana aku nak kawan lagi dengan dia lepas ni? Ahh, dia taknak kat aku pun!
Saban hari aku rasa hidup bagai menunggu saat tibanya Malaikat maut datang menjemputku bertemu Illahi je.

Aku berserah dengan takdir hidup ni, aku penat untuk mengharapkan sesuatu yang tak pasti. Yalah, dunia ni bukan milik aku. Tak semua yang kita nak, akan dapat. Kau cantik, aku hodoh. Mana mungkin kita bersama. Kau pasti ramai peminat. Aku hanya insan biasa.

Aku cuba, cuba dan cuba tabahkan hati ini.......